Rózsavölgyi Szalon - Arts & Café
  • Nyitólap
  • Műsor
  • Előadások
  • Művészeink
  • Rólunk
    • Hírek
    • Sajtómegjelenések
    • Történet
    • Technikai információk
  • Jegyinformációk
  • Online jegy- és bérletvásárlás
    • Online jegyvásárlás
    • Online bérletvásárlás
  • Hírlevél
  • Kapcsolat
  • English
  • Rózsavölgyi Kiadó és Webáruház
  • Kávéház
    • A kávéházról
    • Étlap - Itallap
  • Magvető Café
  • Facebook
  • m_youtube
Hírek
2018. április 9.
Vérrel írt akvarell

Gabnai Katalin kritikája a revizoronline.hu oldalon

Nem, nem lett dráma. Novella ez inkább, nagynovella vagy kisregény az élet kényszerű továbbadásáról s az asszonyi agyonverhetetlenségről, mely érték ugyan, bár errefelé az is fájdalmasan hiábavaló. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA.

Mégis: nem kell ahhoz hibátlannak lenni egy műnek, de még egy produkciónak sem, hogy láttán néhány napi megnyugvást érezzen az ember: van, aki ébren van, s figyel helyettünk is.  Gyerekkoromban Móricz véletlenül kezembe került Árvácskája olvastán éreztem először a felvilágosulás titkos örömét, azt, hogy van remény, hisz van, aki tudja, miképpen megy a világ, ha nem is szólnak róla mások. Tóth Krisztina alakjai ebben a töredékes színműben felvonultatják a hazai társadalom bántalmazottjait és bántalmazóit, méghozzá úgy, ahogy „jó társaságban”, vagyis az általános álszentség birodalmában, nemigen illenék róluk beszélni. A szenvedő felek mindegyike eszköztelen és védekezésre képtelen. A szenvedtetők maguk is boldogtalanok, esetleg betegek is, mely állapot egy másik kultúra esetében rendkívüli beavatkozást igényelne, de mi ehhez szoktunk, számunkra ez az élet, s netán a boldogság is, csak hát – így néz ki. >>>

  • Partnereink - Támogatóink
  • Adatkezelés
  • Közérdekű adatok
  • Impresszum
  • Kapcsolat
  • Archívum